سلام مشاور

تحصیلی،پاسخ به پرسش های دینی و پاسخ به سوالات و ابهامات ریاضی

سلام مشاور

تحصیلی،پاسخ به پرسش های دینی و پاسخ به سوالات و ابهامات ریاضی

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

اخیراً  به ماهواره  رو آورده ام. مدتی است که با سجاده و کتابهای دعا خداحافظی کرده ام و طرز پوشش جدیدی را برگزیده ام . بجای دعا و گریه و زیارت امام زاده ها هم وقت خود را با تماشای فیلم های هندی پر می کنم . وقتی خدا من را دوست ندارد دیگر چه فرقی می کند که من چه رفتاری داشته باشم ؟

فرد عزیزی که این سوال را کرده ، نشان می دهد که زمینه های مثبت و امیدوار کننده ای در او وجود دارد . منتها به نظر نگرانی دارد و حالت گلایه گرفته و می خواهد با خدا دعوا کند . اما آیا واقعاً جای دعوا است ؟ اما  باید دو مطلب را در کنار هم ببینیم.

  • میثم مصدق
  • ۱
  • ۰

من دختر جوانی هستم که در کارسناسی ارشد درس می خوانم و خانواده ام مذهبی است ولی در سطح پایین است . خیلی احساس تنهایی می کنم و انگیزه ندارم . به محض اینکه تنها باشم فکر گناه می کنم . دختری که بخاطر وضع مالی خانواده اش خواستگار ندارد با نیازهایش چگونه بسازد ؟ گاهی می گویم که از فردا دیگر فکر گناه نمی کنم ولی باز دوباره این کار را می کنم و می گویم شاید خدا من را به خودم واگذار کرده است که توبه ام قبول نمی شود . راهنمایی بفرمایید .

 

اگر خداوند کسی را به خودش واگذار بکند ، فرد گناه می کند و اصلا هم پشیمان نمی شود . خلاف می کند و از خلاف هم لذت می برد و احساس پشیمانی و ندامت هم به او دست نمی دهد . اینها را خدا به خودشان واگذار می کند .  اینها افرادی هستند که خدا آنها را رها کرده است و می فرماید که برخوردار شوید ، بزودی خواهید فهمید . هرچه فضا را آماده کردم که برگردید ولی برنگشتید

  • میثم مصدق
  • ۱
  • ۰

من یک نوجوان شانزده ساله هستم که در یک خانواده ی مذهبی بزرگ شده ام. همیشه سعی می کنم بنده ی خوبی برای خدا باشم و زندگی ام را تبدیل به بندگی بکنم. مشکل من این است که عاشق گوش کردن به آهنگ هستم. سعی می کنم به آهنگ های مجاز گوش کنم ولی آهنگ های غیرمجاز را هم گوش می کنم. متاسفانه نمی توانم آهنگ گوش کردن را کنار بگذارم. گاهی اوقات وقتی در خانواده مان صحبت از گوش کردن به آهنگ می شود مادرم می گوید :برو فلش را بردار و بیاور و بعد همه ی آهنگ های مرا پاک می کند. من هم چند کپی از آهنگ هایم گرفته ام و در رایانه گذاشته ام که وقتی مادرم آنها را پاک کرد باز آنها را داشته باشم. تو را به خدا نگویید که بجای آهنگ، روضه گوش کن البته آنها را هم گوش می کنم. ولی آهنگ را بیشتر گوش می کنم.

با سلام و تشکر از سوالتون.

این نشان می دهد که جوانان ما بی دین نشده اند. این جوان دوست دارد که زندگی اش را به بندگی تبدیل کند. در وجود همه ی ما هم غرایز وجود دارد و هم فطریات. غریزه ها ما را شبیه حیوانات می کند مثل غریزه خوردن، آشامیدن ،جنسی .اما فطریات بُعد الهی وجود ماست.

  • میثم مصدق